Bröstoperationen…

maj 5, 2009 barbieswede

Idag skulle jag ha opererat mina bröst större på en rätt så känd klinik, men jag ångrade mej.
Den största andledningen till att jag först ångrade mej var på min första konsultation för c:a 2 månader sedan.
Jag fick ingen bra känsla från doktorn som skulle operera mej.
Han är en rätt känd kirurg så jag tänkte att han måste ju vara bra! Men jag fick känslan av att han var lite galen iaf betedde han sej så.

Han kunde inte ens förklara skillnaden mellan två inplantat. Han sa att jag kunde bestämma mej på operationsdagen. Va???

Ska man inte känna sej trygg innan man gör en sådan operation? Ska jag behöva gå och oroa mej i flera veckor bara för att han inte kan förklara skillnaden mellan två inplantat?

Han kunde inte heller visa några bilder på hur det kommer att se ut även fast jag frågade.

Han bad mej att titta på två olika bilder på bröst. Han sa: Vad tycker du om dom? jag sa inget. Då sa han: jag tycker dom är fula.

Jag blev så chockad eftersom jag inte trodde en läkare kunde vara på det sättet. Det är väll patienten som ska bestämma och inte läkaren?

Det kändes som jag var med i en skräckfilm. Jag blev rädd.. Jag ville bara därifrån.

Så dagen efter konsultationen ringde jag och avbokade. Aldrig att jag låter nån galning skära i min kropp.

Sen insåg jag att de kanske var lika bra att de hände. För jag gillar faktiskt mina bröst som dom är;0)

Fast jag förstår inte hur dom kan få några patienter överhuvudtaget? Crazy…..

Vissa folk med mkt pengar tror visst att dom kan behandla folk hursomhelst…

 

 

 

 

Entry Filed under: Mina vardagshändelser,Uncategorized

4 Comments Add your own

  • 1. J  |  maj 5, 2009 kl. 7:34 e m

    Fy, det låter inte kul.
    Hoppas du hittar en läkare som du kan lita på.

    Glad att du inte gjorde något.

    Kramar

    • 2. barbieswede  |  maj 6, 2009 kl. 8:11 e m

      Nej de var inte kul alls.
      Är också glad att jag inte gjorde nån operation=)

      puss o kram

  • 3. Jonas  |  maj 5, 2009 kl. 8:19 e m

    Bra gjort! Lika bra att skippa om det inte känns rätt. kyss

    • 4. barbieswede  |  maj 6, 2009 kl. 8:09 e m

      Ja de känns som jag gjorde rätt=)

      PUSSS


Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Sidor

Kategorier

Kalender

maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Most Recent Posts

 
