Mina åsikter…

oktober 14, 2010 barbieswede

Hej svejs!
Min vecka har börjat riktigt bra och jag hoppas att den fortsätter så!
Jag kände bara att jag är tvungen att skriva detta inlägget nu.
Jag har idag bla vart ut lite på blocket nu och kollat efter en katt och hund.
Har inte riktigt bestämt mej än om jag ska ha en kisse eller en vovsing:)

För mej är det ett väldigt viktigt och stort beslut att skaffa ett djur,
De kommer ju bli som mitt barn då och de är inte bara att göra sej av med det när jag tröttnat eller inte känner att jag har tid för att ta hand om det längre.
Jag har velat ha ett husdjur nu i en väldigt lång tid men har ju rest hit och dit och inte riktigt kännt mej redo för det.
Jag vill ju absolut inte att katten eller hunden ska bli lidande pga mej.
Jag blir arg på personer som tror att ett djur är nån slags leksak som man kan göra sej av med bara så där för att man tröttnat.

När man tittar på blocket tex…så kan man se en massa tecken på de….
tex dom som skaffar kattungar bara för att dom är söta…och sen när dom blir vuxna vill dom inte längre ha dom..
Och de gör mej riktigt arg och ledsen…
Vissa människor är verkligen så onda…varför finns de onda människor egentligen de är helt sjukt???
Ett djur sviker en aldrig men en så kallad människa får man verkligen se upp med…

Jag önskar att jag kunde bygga ett kärleksfullt hem för alla djur som far illa så dom får leva och vara lyckliga och inte behöver dö helt i onödan.
Ett djur har samma värde och känslor som en människa de finns ingen skillnad efterssom människan är ett djur.

De var de jag ville säga! Kunde inte sova innan jag fick skriva detta!

Sov så gott!

Puss o kram/ Barbie

Entry Filed under: Uncategorized

2 Comments Add your own

  • 1. Jens  |  oktober 14, 2010 kl. 8:01 f m

    Hej babe..

    Jag vet hur du känner dig. Du vet ju att jag har katter själv. Och är en stor djurvän.

    Jag bli själv förbannad på dom ska skaffar sig en katt in för semestern. Och sedan ”glömmer” bort katten när man åker hem. Det bör vara fängelse straff på detta.

    Hoppas du har fått sova gott.

    Massa kramar
    JS

    • 2. barbieswede  |  oktober 28, 2010 kl. 10:10 e m

      Hej Jens! Ja dina katter är jättesöta:)
      Ja de borde helt klart vara fängelsestraff på de.
      kramar


Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Sidor

Kategorier

Kalender

oktober 2010
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Most Recent Posts

 
